Powered by Blogger.

Tuesday, December 18, 2012

Majlis Walimatulurus di Melaka

2 Disember 2012

Tempat : Pekan Kandang, Melaka

Assalamualaikum w.b.t..

Undangan untuk bergendang pada kali ini ke bumi Melaka bagi mengiringi persilatan dari Persatuan Seni Silat Gerak Lincah bagi memeriahkan lagi Majlis Walimatulurus di Kandang, Melaka.



Kami bertolak dari Parit Jawa pada jam 11.00 pagi dan menuju ke lokasi persembahan.  Setibanya kami di sana, persiapan tempat di kemaskini dan menukar pakaian untuk bergendang terus dilaksana untuk persediaan awal sebelum memulakan persembahan.

Jam 1.30 petang, ketibaan pengantin disambut paluan kompang hingga ke halaman rumah, dan paluan gendang bermula mengiringi persembahan silat di hadapan pengantin yang silih berganti hingga selesai.  Kemudian, kami mengambil tempat untuk bermain sekali lagi untuk mengiringi persembahan silat ketika pengantin makan berdamai hingga selesai.

Jam 3.30 petang, kami beransur pulang ke Muar, dan perjalanan pergi dan balik semuanya dalam keadaan selamat.  Alhamdulillah.

Terima kasih kami ucapkan kepada tuan rumah dan Persatuan Seni Silat Gerak Lincah kerana sudi menjemput kami bergendang pada kali ini.

Wassalam.




Pemain KGLM terlibat :
Zahir - Serunai
Fariq - Gendang Ibu
Farhan - Gendang Anak
Shah - Gong

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

<©>Lawi Merah
Hakcipta Terpelihara

Weblog ini telah dibina mulai 4 April 2011

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini perlulah mendapat izin daripada Lawi Merah. Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari blog ini. Terima kasih.


kumpulangendanglawimerah@gmail.com

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP