Powered by Blogger.

Sunday, April 8, 2012

Kami Ke Bangi dan Kajang,Selangor

24 Mac 2012
9.00 Malam



Buat kali pertama KGLM mendapat undangan bergendang di majlis walimatul urus di Bangi.Seramai empat orang ahli KGLM yang hadir bagi memeriahkan lagi majlis tersebut.Kami bergerak ke Bangi dari Muar jam 4.00 petang dan sampai ke tempat yang di janjikan pada jam 7.00 malam,majlis tersebut berlangsung di `Bang Golf Resort`.

Pada jam 9.30 malam KGLM memulakan persembahan bagi mengiringi kehadiran raja sehari dengan irama gendang istiadat dan diikuti dengan lagu-lagu selingan.Selain itu,kami juga ada mengiringi persembahan silat dari beberapa Persatuan Seni Silat.
Persembahan Kompang dari keramat
Pasangan Raja Sehari ,Persandingan Dua Pasang Pengantin


Persembahan KGLM berakhir jam 11.00 malam,kami mengucapkan jutaan terima kasih pada Tuan rumah kerana sudi mengundang KGLM bagi memeriahkan lagi majlis tersebut dan layanan yang baik terhadap kami.

KGLM tidak berhenti sini kerana selapas ini KGLM akan terus ke Kajang.Kami berhasrat untuk terus ke satu lagi majlis iaitu `Majlis Malam Wajadiri PLKU` bersama-sama Kump Gendang Gemala Kasturi untuk bergendang disana.

Hajat untuk bergendang bersama-sama mereka tidak kesampaian kerana kami sampai agak lambat,itu tidak mematahkan semangat kami untuk bersama mereka.

walaupun kepenanat bergendang tetapi tetep melontarkan senyuman yang berseri


Terima kasih ucapan dari KGLM untuk semua.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

<©>Lawi Merah
Hakcipta Terpelihara

Weblog ini telah dibina mulai 4 April 2011

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini perlulah mendapat izin daripada Lawi Merah. Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari blog ini. Terima kasih.


kumpulangendanglawimerah@gmail.com

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP