Powered by Blogger.

Thursday, January 8, 2015

Jemputan Bergendang di Bakri




Tarikh : 27 Disember 2014

Tempat : Bakri Batu 2, Muar
Assalamualaikum. 
Alhamdulillah kali ini Kumpulan Gendang Lawi Merah menerima jemputan bergendang di kampung Bakri batu 2, Muar, Johor dalam meraikan pasangan pengantin dan memeriahkan lagi suasana walimatulurus di kampung ini. Turut bergendang pada kali ini adalah kumpulan gendang dari Melaka yang sudi hadir bersama-sama kami.

Kami tiba di perkarangan majlis pada jam 12 tengahari. Tanpa melengah masa kami mempersiapkan segala peralatan permainan kami untuk persembahan yang bakal kami tunjulkan. Persembahan kami diselangselikan bersama DJ yang bertugas pada waktu itu.
Tepat jam 2.30petang, rombongan pengantin telah tiba dan diarak bersama kumpulan kompang yang terlibat. Persembahan kami diteruskan bagi mengiringi persembahan silat dari komuniti setempat dan mengiringi pengantin untuk masuk kedalam rumah bagi acara seterusnya.
Persembahan kami tamat dalam jam 3.30petang. Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak tuan rumah kerana sudi menjemput kami bagi memeriahkan lagi majlis ini. 
Sekian. Terima kasih. Wassalam.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

<©>Lawi Merah
Hakcipta Terpelihara

Weblog ini telah dibina mulai 4 April 2011

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini perlulah mendapat izin daripada Lawi Merah. Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari blog ini. Terima kasih.


kumpulangendanglawimerah@gmail.com

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP