Powered by Blogger.

Wednesday, November 2, 2011

Majlis Walimatul Urus Di Rumah Mahaguru Perguruan Nur Fateh iaitu Tuan Guru Hj. Mohd Badri bin Rason

30 oktober 2011
11.30pagi

KGLM telah mendapat undangan bagi menjayakan lagi majlis tersebut untuk mengiringi persembahan-persembahan silat dari tiga persatuan silat iaitu Persatuan Seni Silat Sendeng Ledang,Persatuan Seni Silat Gerak Lincah Muar dan Persatuan Seni Silat Sendeng Jati.

di antara aksi mahaguru yang mendebarkan

KGLM mengiringi persembahan demi persembahan dari tiga pasukan silat, di samping memainkan irama gendang sebagai selingan di waktu pertukaran pasukan silat. Kami juga mengiringi persembahan akrobatik maut dari mahaguru sendiri.


Murid-murid tabika dari Pagoh juga turut beraksi

Ketika sedang berehat

Sebelum mengakhiri tugas KGLM juga memainkan satu irama istiadat bagi mengiringi pasangan mempelai untuk pergi makan berdamai. Pada jam 3petang selesai sudah tugas KGLM untuk mengiringi pesilat dengan irama gendang yang telah persembahkan.

:KGLM mengucapkan ribuan terima kasih pada tuan rumah kerana sudi menjemput kami membuat persembahan di majlis perkahwinan puteranya.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

<©>Lawi Merah
Hakcipta Terpelihara

Weblog ini telah dibina mulai 4 April 2011

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini perlulah mendapat izin daripada Lawi Merah. Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari blog ini. Terima kasih.


kumpulangendanglawimerah@gmail.com

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP